iStock_000014392527_Large.jpg
iStock_000049257254Large.jpg
shutterstock_69081949.jpg
iStock_000049227774_XXXLarge.jpg
iStock_000031811854_Large.jpg
shutterstock_373477039.jpg
iStock_000014392527_Large.jpg

ANALYTICS I FYSISKA BUTIKER


FÖLJ KUNDDATA I BUTIK LIKA ENKELT SOM I WEBBSHOP GENOM ATT LÅTA OSS TRANSFORMERA DIN FYSISKA BUTIK TILL EN SMART BUTIK.

SCROLL DOWN

ANALYTICS I FYSISKA BUTIKER


FÖLJ KUNDDATA I BUTIK LIKA ENKELT SOM I WEBBSHOP GENOM ATT LÅTA OSS TRANSFORMERA DIN FYSISKA BUTIK TILL EN SMART BUTIK.

Varför Retail Optimize?

Butiksinnehavare är i behov av mer sofistikerade sätt att förstå kundernas köpbeteenden och sneglar avundsjukt på de verktyg som finns tillgängliga för e-handlarna.

De val vi gör när vi går genom en butik återspeglar vad vi tycker om besluten butiksinnehavaren har gjort. Vi stannar till vid det ena butiksstället, men inte vid nästa. Vi väljer att gå i en gång, men struntar i nästa. Vi håller vissa varor i handen, som vi sedan ställer tillbaka; medan vi lägger andra i vår varukorg.

Att kunna spåra dessa händelser och spara som data är oerhört värdefullt för en butiksföreståndare. Det ger en konkret återkoppling till hur väl butikens ställ, marknadsföringskampanjer och produktutbud tas emot av kunderna.


Vad gör vi?

Genom vår egenutvecklade analysverktyg (likt Google Analytics) erbjuder vi fysiska butikerna möjligheten att få tillgång till samma fördjupade kunddata som online-butikerna har idag.

Med Wi-Fi och kamerateknik kartlägger vi hur kunderna rör sig i butiken, skapar visuella kartor och diagram för att tydliggöra rörelse och exponera de vägar kunder tar genom butiken, var de tillbringar större delen av sin tid och vilka produkter som är mest intressanta. 

Med hjälp av data som samlas in ger vi även möjligheten att koppla ihop Online och Offline-affären för att kunna följa och analysera hela kundresan.

iStock_000049257254Large.jpg

Location Analytics


Rörelse- och beteendeanalys med Wi-Fi

Location Analytics


Rörelse- och beteendeanalys med Wi-Fi

Rörelse- och beteendeanalys med Wi-Fi

Genom våra sensorer fångar vi upp signaler som smarta telefoner utsänder när de letar efter Wi-Fi nätverk för att samla på värdefull data. Dessa signaler är unika och skickas ut av alla smarta telefoner som har Wi-Fi aktiverat.

Data som samlas in från Wi-Fi och annan teknik kan sedan användas för att skapa en mer detaljerad översikt över kundernas beteenden i butiken. Om man för samman detta med kassadata så får man en bild av hur bra en butik är på att locka in kunder, hur konsumenterna rör sig i butiken, hur butikslayouten fungerar, om kassaköer gör att man förlorar kunder och andra insikter kring kundernas köpvanor och behov. Helt enkelt börja förstå sina kunder och lyfta kundanalysen från att enbart ta reda på "vad?" till nivån "varför?".

 
shutterstock_355284983.jpg

UTANFÖR BUTIKEN

Ta reda på:

  • Hur besöksflödet ser ut utanför butiken.
  • Om man besöker även andra butiker i närheten.
  • Om olika typer av aktiviteter utanför butiken ger resultat.
  • Hur många förbipasserande som man lyckas konvertera till besökare.
 

INuti BUTIKEN

Ta reda på:

  • Förstagångs- kontra återkommande besökare och lojala besökare.
  • Hur besökarna rör sig mellan era olika butiker.
  • Hur långt tid era besökare spenderar i butiken.
  • Hur mycket tid dina besökare lägger på att köa.
  • Vilken väg dina besökare tar från att dom går in till att de lämnar butiken.
shutterstock_69081949.jpg

Visuell sensor


Rörelse- och beteendeanalys med Visuell sensor

Visuell sensor


Rörelse- och beteendeanalys med Visuell sensor

Rörelse- och beteendeanalys med Visuell sensor

Genom att kombinera vår Visuella sensor med vår övriga teknik kan butiksinnehavaren få tillgång till ytterligare fördjupade insikter om sina kunder.

All data som samlas in bearbetas direkt på enheterna och erbjuder 100% anonymitet och kan användas för att skapa en mer detaljerad översikt över kundernas beteenden i butiken. Butiksinnehavaren kan börja identifiera "heta" och "kalla" zoner och vid behov bygga om butiken för att optimera försäljningen. De kan också bättre förstå vad som får kunder att vilja plocka ned varor från butikens hyllor och vilka målgrupper som köper vilka produkter, samt när, och vad som påverkar deras inköp.

 

INUTI BUTIKEN

Ta reda på:

  • Kön
  • Ålder
  • Humör
  • Heatmap
iStock_000049227774_XXXLarge.jpg

Några av våra fantastiska kunder


Några av våra fantastiska kunder


Här är några av de kunder vi jobbar med, vill du bli en av dom? Hör av dig!

iStock_000031811854_Large.jpg

Dashboard


Dashboard


Vår Dashboard

Genom vår användarvänliga Dashboard får du tillgång till en snabböverblick på värdefulla insikter kring dina kunders besöksflöden i butiken men också utanför butiken. Vi erbjuder även öppna APIer som gör det möjligt för er att integrera vår API med er befintliga plattform vare sig ni arbetar med Tableau, Power BI, Looker, Qlik med flera.

Skärmavbild 2017-06-02 kl. 06.51.44.png
shutterstock_373477039.jpg

Ta hand om det viktigaste du har:


Ta hand om det viktigaste du har:


Dina kunder

Leverera rätt information och erbjudanden vid rätt tid och tillfälle.

Erbjud en bättre- och snabbare service i butiken som leder till en bättre kundupplevelse. 

Sekretess för att upprätthålla anonymitet.

Sätt kunden i centrum och ge en lika bra upplevelse oavsett i vilken kanal hen har kontakt med.

Say Hello


Say Hello